poniedziałek, 7 października 2013

Pesto z orzechami włoskimi

Nigdy nie byłam we Włoszech ale marzę o lecie w Toskanii i jesieni na Sycylii i wiem, że to marzenie kiedyś się spełni. Na razie Włochy znam "od kuchni" i muszę przyznać, że lubię je smakować :) Mam też kilka książek poświęconych kuchni włoskiej i często z nich korzystam.

Niektóre dania kuchni włoskiej są bardzo łatwe do przyrządzenia, bowiem kuchnia ta jest oparta na prostych składnikach. Jest też przede wszystkim naturalna i pełna różnorodnych smaków. Z Włochami kojarzy mi się również duży stół, przy którym zasiada wielopokoleniowa rodzina a głową rodziny jest oczywiście La Mamma! 

Włochy pachną dla mnie gęstym, aromatycznym sosem na bazie bazylii zwany pesto...





Do przygotowanie swojego pesto urzyłam:

2 garści posiekanej natki pietruszki
2 garaści posiekanej bazylii
garść orzechów włoskich
kilka suszonych pomidorów wyciągniętych z oliwy
garść kaparów
kilka kropel oliwy z oliwek

Wszystko wrzuciłam do blendera i powstało z tego cudowne, aromatyczne pesto ...


Pesto może być serwowane do chleba, makaronu, sałaty oraz sera. W zależności od regionu Włoch, do zrobienia pesto wykorzystuje się inne dodatki, i tak na przykład pesto sycylijskie zawiera suszone na słońcu pomidory.

Pamiętajcie jednak, że pesto nie należy podgrzewać, ponieważ bazylia poddana wysokiej temperaturze nabiera gorzkiego smaku.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz