wtorek, 8 października 2013

Krem z kalafiora

Kiedy w sobotnich Wysokich Obcasach zobaczyłam felieton Marty Gessler pod znaczącym tytułem Ekscytujący kalafior, bardzo się ucieszyłam. Podobnie jak autorka, w moim rodzinnym domu jadło się kalafiora gotowanego w wodzie, polanego masłem z podsmażaną bułką tartą.. Kalafiora dodawałam też do zupy jarzynowej i wtedy nazywałam ją kalafiorową. Kremu z kalafiora do tej pory nie robiłam, bo jakoś trudno było mi sobie wyobrazić z czym to warzywo mogłoby się pięknie komponować.. A Pani Marta podpowiedziała mi właśnie, z czym... Wypróbowałam jej przepis na krem kalafiorowy z curry.. dodałam jednak do niego ciut ciut papryczki chili ;)





Oto przepis p. Marty Gessler z WO nr 40/747

Podsmaż na oliwie z oliwek pokrojony w kostkę seler naciowy i cebulę. Dodaj pokrojony w plasterki czosnek i szczyptę curry, ja dodałam jeszcze połowę, pokrojonej na drobno papryczkę chili. Kiedy wszystko razem się podsmaży, dodaj różyczki kalafiora i zalej wywarem warzywnym. Gotuj, aż kalafior będzie miękki. Następnie wszystko razem zmiksuj na jednolitą masę. Zaskakująco dobrze smakuję! Na zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz