poniedziałek, 2 września 2013

Sos z tuńczykiem i kolorowymi warzywami

Mam to szczęście, że nie muszę przemierzać dużych odległości, by prawie w centrum Warszawy, znaleźć się wśród drzew. Wczesnym rankiem uwielbiam wymykać się z domu by po przebyciu 150 metrów wejść do Łazienek.  Najbardziej lubię spacerować po niech właśnie rano.  Nie muszę się z nikim nimi  dzielić :) Potrzebuje tej ciszy i samotności, żeby przetrwać jakoś dzień. Ten spacer to czas tylko dla mnie. Regeneracja i przygotowanie się do całego dnia wypełnionego obowiązkami. Polecam każdemu!

Ostatni weekend wakacji spędziłam w mieście ale nie żałuję, bo tyle się w nim dzieje.. tyle można zobaczyć, posłuchać, posmakować.. W weekend wreszcie można spokojnie celebrować posiłki z rodziną albo z przyjaciółmi. Goście! Ostatnie dwa weekendy lata nasze mieszkanie wypełniali goście! A jeśli goście to też dobre jedzenie!

Schyłek lata to wysyp warzyw i owoców. Ich zapach i smak teraz właśnie jest najlepszy, najbardziej intensywny. Znoszę do domu kolorowe papryki , cukinie, pomidory, cebulę, dynię. Cześć zdobyczy zjadamy na bieżąco, część zamykamy w słoiki. W kuchni jest teraz aromatycznie i kolorowo.  Można do woli fantazjować, na 100 sposobów przerabiać cukinię albo dynię! Mnożą się pomysły a inspiracją może być wszystko.
Nigdy do tej pory ten tak bardzo nie cieszyły mnie zdobycze z targu warzywnego i gotowanie z nich dla przyjaciół.  Może to za sprawą bloga i tym, że dzielę się z Wami swoimi pomysłami? A może z każdym rokiem cieszą mnie bardziej przyziemne sprawy..? Kto wie..

Sos, który zrobiłam może być sosem do makaronu ale równie dobrze możecie go zjeść z  ryżem lub kaszą. Królują w nim kolorowe warzywa i tuńczyk.



Składniki:

1 puszka tuńczyka w kawałkach, w oleju
1 średniej wielkości cukinia
1 średniej wielkości cebula 
pół papryki czerwonej
pół papryki zmielonej
2 ząbki czosnku
kilka pomidorków koktjalowych
dymka
2 łyżki kaparów (niekoniecznie)
2 łyżki oliwy z oliwek
sól i świeżo zmielony pieprz


Wszystkie warzywa pokrój w kostkę. Na dwóch łyżkach oliwy podsmaż cebulę i drobno posiekany czosnek. Smaż ciągle mieszając ale niezbyt długo. Następnie dodaj tuńczyka, nie przestawaj mieszać.  Kiedy lekko podsmażysz tuńczyka dodaj cukinię i paprykę, smaż około 10 minut ale uważaj by z warzyw zrobiła się papka. Prawie na sam koniec dodaj przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, kapary oraz pokrojoną dymkę. Duś pod przykryciem około 5 minut. Posól i popieprz do smaku i zjedź z tym na co masz ochotę.. Ja podałam ten sos z razowym makaronem Fabianelli.


Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz