środa, 4 września 2013

Krem ze słodkiej kukurydzy


Niedawno jadłam pyszną zupę - krem z kabaczka i kukurydzy z cheddarem w mojej ulubionej Bułkę przez Bibułkę. Tamten smak pozostał w mojej pamięci i chyba nie potrafię go odtworzyć w swojej kuchni. Zresztą nawet nie próbuję, bo lubię czasami jeść poza domem. Są pewne potrawy, które kojarzą mi się z różnymi miejscami i osobami, które ją przyrządzają. I lubię je jeść tylko tam i tylko z tymi ludźmi.  Ta zupa jest przypisana do Bułkę przez Bibułkę.

Zaintrygowała mnie jednak kukurydza jako jeden z głównych składników zupy. Stąd pomysł na krem z kukurydzy z dodatkiem papryki. To wyjątkowo prosta do przyrządzenia ale bardzo smaczna zupa. Polecam!





Składniki (dla 4 osób)

2 łyżki stołowe oleju kukurydzianego
1 drobno posiekana cebula
1 oczyszczona z pestek i pokrojona czerwona papryka
2 szklanki ziaren kukurydzy
3 szklanki wywaru drobiowego
1 szklanka chudej śmietany
sól i świeżo zmielony pieprz

pół oczyszczonej z nasion papryki czerwonej, pokrojonej w kostkę do przybrania



Rozgrzej olej na patelni i przysmażaj na nim przez około 5 minut cebulę i paprykę, aż zmiękną. Dodaj ziarna słodkiej kukurydzy, smaż razem jeszcze przez około 2 minuty. Ostrożnie wlej zawartość patelni do blendera. Miksuj aż otrzymasz gładką konsystencję, jeśłi trzeba dodaj odrobinę wywaru. Następnie przełóż masę do rondla i dolej wywar, dobrze wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem do dmaku. Doprowadź do wrzenia na niewielkim ogniu i gotuj przez 5 minut. 
Delikatnie domieszaj śmietanę. Podawaj zupę na gorąco lub zimno, posypaną pokrojoną w kostkę papryką.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz