wtorek, 20 sierpnia 2013

Ketchup z cukinii i pomidorów



 

Mówisz ketchup myślisz pomidory! a tu zaskoczenie, w ketchupie na który przepis dostałam od mojej przyjaciółki główną rolę odgrywa cukinia!
Dziwię się, że do tej pory nie wpadłam na pomysł zrobienia domowego ketchupu. Dlaczego? W domu mam wielkiego fana i zarazem znawcę tego sosu. Z niemal każdej podróży przywozimy regionalne wariacje na jego temat. W lodówce natomiast nigdy nie stoi jedna butelka czy słoiczek ketchupu, jest ich znacznie więcej :)
Husband wie, co dobre, więc miałam tremę przed jego wczorajszą degustacją mojego sosu..  Okazało się, że niepotrzebnie, ketchup wyszedł naprawdę świetny! i wczoraj zniknął już z zasobów jeden maleńki słoiczek :)
Dzielę się więc z Wami tym przepisem.

Składniki
 
4 średniej wielkości obrane cukinie
3 cebule
1 szklanka cukru
1/3 szklanki czerwonego  octu winnego
3 łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżeczka pieprzu cayenne
500 g pasty pomidorowej
2 łyżki soli


Umytą cukinię wraz z cebulą zetrzyj na tarce jarzynowej o grubych oczkach. Przełóż do garnka i zasyp 2 łyżkami soli. Zamieszaj i odstaw na godzinę aż puszczą sok, nie odciskaj.

Wsyp do cukinii i cebuli cukier, dodaj 3 łyżeczki papryki słodkiej, 2 łyżeczki pieprzu cayenne. Gotuj do momentu aż się wszystko rozgotuje. Następnie wlej ocet winny i gotuj ok. 20 minut. 

Zmiksuj całość za pomocą blendera.
Dodaj całe opakowanie pasty pomidorowej, ewentualnie jeszcze dopraw przyprawami i gotuj kolejne 20 minut na małym ogniu pod przykryciem.
 

Podczas gotowania keczupu mieszaj masę od czasu do czasu.

Gorący ketchup przelej do słoików i dokładnie zakręć. Pasteryzuj przez ok. 15 minut i odstaw do ostygnięcia. 
Smacznego! 


z podanego przepisu wychodzą cztery słoiczki ketchupu po 450 ml


3 komentarze:

  1. Robiłam w zeszłym roku taki ketchup, jest boski w smaku i też zastanawiałam się dlaczego wczesniej tego nie robiłam. Ja użyłam tylko cukru trzcinowego, który daje lekki karmelowy posmak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest wspaniały! zamierzam zrobić większą ilość, więc dziękuję za podpowiedź z cukrem trzcinowym - na pewno wypróbuję!

      Usuń