poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Ryba zapiekana z czosnkiem i sos z kurek

Uwielbiam ryby! przygotowuję je na różne sposoby z różnymi dodatkami. Do tego dania możecie wykorzystać każdą rybę - no może łosoś najmniej pasuje do sosu kurkowego.. ale jak ktoś się uprze to może być i łosoś. Ja użyłam sandacza i dodałam do niego ząbki czosnku.. 

Zapach pieczonej w piekarniku ryby z czosnkiem roznosił się po całym mieszkaniu.. już dla tego zapachu warto było zrobić to danie :)
Później, po spróbowaniu, okazało się, że nie tylko zapach uwodzi....



ryba

sandacz
czosnek
cytryna
sól i pieprz
oliwa

Rybę umyj, natrzyj solą, pieprzem i skrop cytryną. Odłóż na przynajmniej pół godziny w chłodne miejsce. Następnie włóż kawałki ryby na blaszkę, skrop oliwą, dodaj ząbki czosnku i cytrynę  - piecz w piekarniku do momentu aż ryba będzie miękka.





Sezon na kurki trwa krótko, więc zdecydowałam się zrobić je zatopione w śmietanie. Nie jest to może lekkie danie ale nie mogłam się oprzeć - tak przygotowane kurki lubię najbardziej. Używam kwaśnej śmietany 18% żeby sos śmietanowy był gęsty i wyrazisty. 
Tak przygotowane kurki mogą być również osobnym daniem.

sos z kurek

kurki
kwaśna śmietana 18%
cebula 
sól i pieprz

Drobno pokrojoną cebulę podsmaż na maśle aż się zeszkli. Dodaj dokładnie umyte i wysuszone kurki -  smaż jakieś 10 minut, aż będą miękkie. Dodaj sporo soli i pieprzu – najlepiej świeżo mielonego. Zmniejsz ogień i po łyżce dodawaj gęstej, kwaśniej śmietany 18%.  W razie potrzeby dodaj soli ponownie – jeśli sos wyda się Wam mdły pomoże kilka kropel cytryny.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz