sobota, 6 lipca 2013

Makaron z krewetkami i porem



Przepis prosty, dla lubiących eksperymenty. Przyszedł mi do głowy podczas robienia zakupów. Wymyśliłam ze krewetki, które uwielbiam w każdej postaci, połączę z młodziutkim i świeżym porem.
Do tej potrawy wybrałam włoski makaron zabarwiany atramentem z mątwy, doskonale pasujący do owoców morza. Jeśli nie uda Wam się takiego kupić, może być jakikolwiek inny. 



1 opakowanie makaronu (poniżej zdjęcie, jakiego ja użyłam)

miseczka krewetek

3 pory

Pół czerwonej cebuli

zielone papryczki chilli

czosnek, cytryna

sól



Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. 

Krewetki  oczyść, ja ściągam też ogonki – łatwiej się je wtedy je zanurzone w makaronie, skrop sokiem z cytryny. Odstaw do lodówki na trochę.

Na patelni rozgrzej masło. Wrzuć pokrojony por, cebulę i papryczkę, ja dodałam też dwie łodygi selera naciowego. Jeśli lubisz eksperymenty i masz pod ręką seler naciowy, możesz też spróbować ten wariant. (Pamiętaj, że chilli jest bardzo ostre – od ciebie i twojej wytrzymałości na tego rodzaju smaki, zależy ile do dodasz.) Smaż chwilę, następnie dodaj krewetki. Wszystko solisz według uznania. Na koniec dodaj posiekane dwa ząbki czosnku. Czosnek idealnie komponuje się z krewetkami.

Wszystko dusimy pod przykryciem przez kilka minut, krewetki nie potrzebują długiego duszenia. Po ugotowaniu i odsączeniu makaronu, wlej do niego krewetki z warzywami.


Po nałożeniu makaronu na talerz posyp wszystko świeżą, posiekaną natką pietruszki.


Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz