czwartek, 11 lipca 2013

Clafoutis czereśniowe

Clafoutis to klasyczny deser francuski, gdzie owoce (najczęściej wiśnie albo czereśnie) zapiekane są w cieście. Mogą to być zarówno owoce świeże jak i ze słoika. Ja do wykonania swojego clafoutis wydrylowałam swoje czereśnie, choć podobno pestki nadają deserowi piękny aromat.
Szybki w przygotowaniu deser - polecam dla niespodziewanych gości.


pół szklanki cukru
pół szklanki mąki
250 ml śmietanki 30%
80 g masła
4 jaja
czereśnie (ilość wystarczająca na zapełnienie w 3/4 formę)


Cukier i mąkę mieszasz. Następnie dodaj śmietankę, zamieszaj jeszcze raz. Masło roztop na małym ogniu, zostaw do wystygnięcia. Po wystygnięciu dodaj do już gotowej masy wraz z 4 jajkami. Zamieszaj wszystko razem - możesz użyć miksera. Całość musi mieć konsystencję ciasta naleśnikowego. Jeśli masa będzie zbyt płynna dodaj mąki. Jeśli wyjdzie zbyt gęsta, dolej odrobinę śmietanki. 
Formę do ciasta posmaruj masłem, wrzuć umyte owoce i zalej ciastem. Na wierzchu możesz posypać płatkami migdałów.  
Wstaw do nagrzanego do 180C piekarnika. Piecz około 30 minut.

Smacznego!







Zdecydowanie do mojego Clafoutis użyłam za mało owoców, a ciasta miałam za dużo. Owoce powinny być widoczne, u mnie przeważa ciasto. Smakowało jednak wyśmienicie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz