piątek, 12 lipca 2013

Zupa z kaszą

Zrobiło się dziś odrobinę chłodniej i od razu mam ochotę na zupę. Wybór padł na jedną z najbardziej pożywnych i zdrowych zup - krupnik. Krupnik gotuje się na wywarze mięsnym albo warzywnym. Mój krupnik ugotowałam na wywarze z drobiu.

wywar drobiowy
włoszczyzna
cebula
ziemniaki
kasza jęczmienna
masło
liść laurowy
3 ziarna ziela angielskiego
natka pietruszki lub koperek


Do wywaru drobiowego dodaj plaster cebuli, obrany i pokrojony w kosteczkę seler oraz pokrojoną na plasterki pietruszkę. Gotuj przez ok 15 minut. Włóż obrane i pokrojone w plasterki marchewki, oraz obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Dopraw solą i zagotuj. Gotuj przez 5 minut. Dodaj 2 łyżki masła, listek laurowy, ziele angielskie oraz kaszę jęczmienną. Do czasu aż kasza nie napęcznieje (około 4 - 5 minuty), gotuj zupę ciągle mieszając, aby kasza nie przywarła do dna garnka. Odstaw z ognia i dodaj posiekaną natkę pietruszki lub koperek. 
W mojej lodówce znalazłam odrobinę zielonej kolendry, dodałam ją z posiekaną natką. Dzięki kolendrze zupa nabrała nowego smaku. Zachęcam do eksperymentowania!

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz