wtorek, 13 sierpnia 2013

Kurczak w majeranku ze śliwkami

Kurczak w majeranku ze śliwkami to przepis, który przyszedł mi do głowy ostatniej niedzieli. Na obiad przyszli do nas znajomi, chciałam przyjąć ich tradycyjnym obiadem ale także zaskoczyć nowym smakiem. Udało się!

Miałam w domu pachnący majeranek z działki mojej mamy, dojrzałe śliwki zakupione na bazarku w Łomiankach i pierś szczęśliwego kurczaka, czyli takiego, który widział niebo i znał smak zielonej trawy.. 

Kurczaka piekłam w prodiżu. Pamiętacie jeszcze takie urządzenie? Moja mama, kiedy byłam mała, piekła w nim pyszne ciasta, czasami też mięsa.. W mojej kuchni sprawdza się znakomicie, zwłaszcza od kiedy nie mam piekarnika.



Duża podwójna pierś z kurczaka (może być niewielkiej wielkości cały kurczak)
śliwki (około 1 kg)
majeranek
sól,  ostra papryka
oliwa


Mięso wcześniej nacieramy solą, papryką i majerankiem oraz oliwą. Odstawiamy na co najmniej godzinę do lodówki.
Śliwki staranie myjemy. Przecinamy na połówki, wyciągamy pestki.

W prodiżu piekłam kurczaka jakieś 45 min, ciągle skrapiając go oliwą lub podlewając delikatnie przegotowaną wodą, by mięso i tak dość suche nie wyschło za bardzo. Uwierzcie mi, że jeśli robi się to często (podlewa wodą i skrapla oliwką)  nawet pierś kurczaka jest miękka i soczysta! Na sam koniec dodałam śliwki, lekko je posłodziłam bo były dość kwaśne. 
Gotowego kurczaka ze śliwkami podałam z młodymi ziemniaczkami i mizerią. 


 

Podaję Wam przepis na mizerię.

4 średniej wielkości ogórki
śmietana 18%
sól, pieprz
cytryna

Ogórki myjemy, obieramy, a następnie kroimy w cienkie plasterki. Warzywa przekładamy do szklanej salaterki. Do śmietany dodajemy sok z połówki cytryny. Pokrojone ogórki łączymy ze śmietaną. Na końcu sałatkę doprawiamy solą oraz pieprzem. Przed podaniem mizerię ze świeżych ogórków warto przechowywać w lodówce, gdyż dzięki temu pokrojone ogórki lepiej połączą się ze śmietaną.


 

Smacznego!

2 komentarze:

  1. pyszny kurczak+mizeria? marzenie obiad <3
    może zainteresuje Cię moje rozdanie kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń