niedziela, 21 lipca 2013

Placuszki z cukinii

Nauczyła mnie ich moja siostra. Pewnie dawno już zmodyfikowałam ich recepturę ale ciągle kojarzą mi się z nią :) Często te placuszki ratują mnie w sytuacji gdy nie mam nic w lodówce ;) Tak było i tym razem. Są proste w przyrządzeniu a smakują cudnie!

Możemy je podać  same lub z dodatkami, których może być całe mnóstwo. Można posypać je pleśniowym serem lub fetą, posmarować śmietaną lub jogurtem, podać z wędzonym łososiem i koperkiem, pomidorową salsą, słodko-ostrym sosem chili lub najzwyklejszym sosem pomidorowym. Wersję dobierz do swoich potrzeb. Ja tym razem zdecydowałam się na zjedzenie ich saute...




2 małe cukienie
mała cebula
jajko
mąka
olej

świeże zioła jeśli masz takie pod ręką
sól, pieprz

Cukinie dokładnie umyj. Odetnij oba końce i bez obierania zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Lekko posól i odstaw na 10 minut. Po tym czasie cukinie bardzo dokładnie odciskamy z nadmiaru wody. Dodaj pokrojoną w kostkę cebulę, jajka, mąkę i ok. jedną garść posiekanego zioła, ja dodałam tymianek. Solimy i pieprzmy. Dokładnie wymieszaj, aż wszystkie składniki się połączą. Na patelni mocno rozgrzej olej lub oliwę z oliwek. Nakładaj po łyżce ciasta i smaż z obu stron na złoty kolor.
Placki z cukinii można jeść na ciepło i na zimno.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz