niedziela, 23 czerwca 2013

Początek.



Długo myślałam, czy jest coś, czym chcę się dzielić z innymi w niezgłębionej przeze mnie jeszcze całkowicie przestrzeni internetowej czytelni. Czy mam w sobie tyle odwagi, by pisać o tym, co we mnie siedzi ? Dzielić się tym jak nieśpiesznie, do przodu idę przez życie? Dziś w deszczowy poranek,  wydaje mi się,  że mam. 

Życie, dla mnie jest jak komponowanie nowego dania. Lubię i umiem gotować. Nie zawsze tak było, kiedyś wydawało mi się, że nie potrafię. Powoli jednak gotowanie stało się ważną częścią mojego życia. Gotuję tak, by smakowało mnie i moim najbliższym, by przy stole odkrywać nowe smaki i doświadczać nowego. Lubię jeść bo jedzenie daje mi siłę i przyjemność. Wierzę też, że poprzez jedzenie można coś komuś powiedzieć..

 W przygotowywaniu posiłków ważna jest umiejętność kompozycji. Różnorodność warzyw, owoców, mięs, przypraw, a co za tym idzie smaków i zapachów, czasami przyprawia nas to o zawrót głowy.  Aby powstało coś, co będzie nam smakować trzeba wybrać pasujące do siebie produkty i skomponować z nich danie. Podobnie w życiu, od tego jakich dobierzemy sobie ludzi wokół, jakie miejsca odwiedzimy, myśli przywołamy, książki przeczytamy, filmy obejrzymy, zależy jak będziemy  żyć i życie swe przeżywać. Wiele zależy od nas i od tego, jak sami budujemy swój świat.  Kiedyś wydawało mi się, że nie umiem cieszyć się życiem, że moje życie jest tylko pośpiesznym konsumowaniem rzeczywistości, której smak nie zależy ode mnie.  Powoli jednak uczę się sama konstruować jadłospis mojego życia, sama planować i przygotowywać kolejne jego dania.  Życie jest kolorowe,  różnorodne, posiada zapach i smak.  

Lubię smakować życie. Zapraszam do mojej  kuchni życia!


5 komentarzy:

  1. z ogromna przyjemnością będę śledzić te kulinarne, i nie tylko kulinarne poczynania:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że udało się Tobie nareszcie odnalazłaś na tej ziemi

    OdpowiedzUsuń
  3. alleluja i niespiesznie do przodu :)
    gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. alleluja i niespiesznie do przodu :)
    gratulacje!

    OdpowiedzUsuń