wtorek, 29 października 2013

Makaron z sosem porowo-kurkowym

Dylemat co zrobić na obiad, jest chyba znany większości ludzkości :) Mnie dopadł w niedzielny poranek, kiedy najspokojniej w świecie, z przyjaciółkami, w ulubionej Bułce przez Bibułkę jadłam śniadanie. Husband w niedzielę pracował i chciałam żeby po powrocie zjadł coś... zaskakującego :) no i oczywiście smacznego! A że często, na pytanie "co byś zjadł? odpowiada "zaskocz mnie" miałam kolejny raz nie lada wyzwanie.. Postanowiłam więc inspiracji poszukać między półkami w pobliskim, niedawno otwartym, Super Samie. Często szukam inspiracji w sklepach i na bazarkach. Przyglądam się produktom i układam je w głowie w danie, które chciałabym zobaczyć na talerzu.
Miało być zaskakująco, smacznie, łatwo i lekko...  Powstał więc makaron z sosem porowo- kurkowym z dodatkiem sera rokpol ! :)



Składniki (dla dwóch osób)

2 średniej wielkości pory
kilka kurek
średniej wielkości cebula
2 czubate łyżki masła
ser rokpol
sól, świeżo mielony pieprz



Cebulę i por pokrój i wrzuć na rozgrzane masło. Duś kilka minut, lekko soląc. Następnie dodaj kurki, wszystko razem duś pod przykryciem do miękkości. Dopraw solą i pieprzem. Na sam koniec dodaj pokrojony drobno ser.  Dodaj ugotowany al dente makaron i jedź...  Smacznego!





2 komentarze: